Misafir Misafir
| Konu: Mass Effect Salı Ara. 16, 2008 2:31 pm | |
| BİR RPG DEVRİMİ E3 2006'nın en iyi RPG 'si olma sıfatını taşıyan ve duyurulduğu günden beri büyük bir merakla beklenen Mass Effect, Action-RPG tarzındaki oyun yapısıyla ve içerdiği ilklerle RPG oyunlarında devrim yapmaya geliyor. 2007 yılında sadece XBOX 360 platformunda boy gösterecek olan sci-fi tarzındaki seneryosuyla Mass Effect, yılın en iyi oyunlarından biri olmaya şimdiden aday gibi gözüküyor. UZAYIN deriNLİKLERİNDE Galakside '' her 50.000 yılda bir makine ırkı tüm insanlığı yok etmek için harekete geçer '' kehaneti dolaşmaktadır. 2183 yılı, bu kehanetin gerçekleşmesi gereken tarihtir ve bu tehtide karşı ana karakterimiz Commander Shepard, galaksideki tüm ırkları uzlaşma altında toplamaya çalışmaktadır. Fakat tüm organik canlıların yok olacağı kehanetini insanlar dışındaki hiçbir ırk benimsememektedir ve uzlaşma adına en ufak bir harekette bulunmayan bu ırklar daha da kendi aralarında savaş halindedirler. Kahramanımız komutan Shepard'ın görevi ise galakside birliği sağlamak adına insan ırkını gezegenler arasında temsil etmek ve mekanik ırka karşı insanoğlu tarafına yandaş toplmaktır...
Yapımcı firma Star Wars: Kotor, Neverwinter Nights ve Jade Empire gibi başyapıtlara imza atan Bioware olunca aşağı yukarı her anı kalite kokan bir oyunla karşılaşacağımızı anlayabiliyoruz. Oyunun hikayesi bilimkurgu hayranlarını tatmin edecek düzeyde. Kotor serilerinde olduğu gibi dallanıp budaklanan bir hikaye yapısıyla karşılaşmamız muhtemel. Oyunun asıl vurucu noktası ise kuşkusuz şimdiye kadar hiçbir RPG oyununda kullanılmamış teknikler kullanması ve mükemmel grafikleri... DİNAMİK DİYALOGLAR Oyunda diyalog sahneleri inanılmaz şekilde interaktif hale getirilirip monotonluktan uzaklaşılmış. NPC ler sadece birer poligon yığınından çok canlı bireyler gibi karşımızdalar. Modellemeleri o kadar detaylı ki, alelade karakterler bile kişilik sahibi birer birey gibi karşımızda dikiliyor. Şimdiye kadar hiçbir oyunda görmediğimiz derece manalı bakıyor, vucut dillerini kusursuz şekilde kullanıyorlar. Mimiklerine göre ses tonları, hareketleri ve bakışları değişiyor ve sanki gerçekten oradalarmışcasına canlı gözlerle karakterimize bakıyorlar. Diyalog sahnelerinde npc konuşurken oyun donmuyor, etraftaki herşey gerçek zamanlı olarak işlemeye devam ediyor ve kamera açıları sürekli değişerek bu dinanizmi koruyor. NPC konuşurken karakterimizin söyleyebileceği alternatif kelimeler ekranda beliriyor ve npc'nin konuşmasını yarıda keserek şaşırmasını, afallamasını sağlayabiliyor ve ani sorularla npc'yi zor duruma sokabiliyor, böylece hiç olmadığı kadar diyaloglara hakim olabiliyoruz. NPC'ye ters cevaplar verdikçe agresifleşmesini, alttan aldıkca yumuşamasını izliyor ve Bioware' in ne kadar mükemmel bir iş yaptığını bir kez daha görmüş oluyoruz. Diyaloglar oyunda önemli bir yer tutuyor zira hikayenin akışına doğrudan etki ediyorlar. Bu kadar detaylı bir sistemin kullanımı ise bir iki tuşa basmak kadar basite indirgenmiş. Bu oyun gerçekten eşi benzeri görülmemiş bu diyalog sistemine sahip ...
Oyunun savaştığımız kısımlarında ise realtime 3d kamerasından düşmanlarımızla çarpışıyoruz. Yanımızda bulunan adamlarımıza da taktik penceresinden komutlar verebiliyoruz ve savaş alanındaki kargaşayı önlemiş oluyoruz. Savaşlarda büyülerimizi de kullanabiliyoruz. Oyunda seviye atlama sistemi mevcut. Seviye atladıkca yeni özellikler kazanıyor ve savaş alanında daha çok alternatif taktiklere ulaşabiliyoruz. |
|
Mandalore Mandalore
Mesaj Sayısı : 1378 Yaş : 34 Kayıt tarihi : 19/11/07
Char Info Race: Mandalorian Credits: 197000 Level: (20/21)
| Konu: Geri: Mass Effect Salı Ara. 16, 2008 2:41 pm | |
| | |
|
Misafir Misafir
| Konu: Geri: Mass Effect Salı Ara. 16, 2008 5:13 pm | |
| Valla görm süper oyun ben bun bu oyunu görmüştüm o zamnlar daha yeni çıkmıştı ama ordaki zuzaylılar star wars'daki zuzaylılara benziyor... |
|
Misafir Misafir
| Konu: Geri: Mass Effect Salı Ara. 16, 2008 8:21 pm | |
| SSler güzelmiş acaba buna da mı başlasam... Fallout-Stalker-Mass Effect nasıl bir üçlü olur düşünemiyorum. |
|